Amadeus nawiązuje współpracę z Cornerstone Information Systems

Dzięki współpracy nawiązanej między firmą Amadeus a Cornerstone Information Systems branża podróży służbowych zyska możliwość automatyzacji wielu procesów oraz dostęp do istotnych informacji biznesowych.

Firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, nawiązała współpracę z Cornerstone Information Systems, liderem w dziedzinie zarządzania rezerwacjami i technologii Business Intelligence. Współpraca obejmować będzie automatyzację czasochłonnych i generujących znaczne koszty manualnych czynności związanych z procesem zarządzania rezerwacjami oraz zaawansowane mechanizmy raportowania i analiz. W najbliższej przyszłości planowane jest rozszerzenie współpracy o rozwiązania dla biur obsługujących turystykę wypoczynkową i internetowych biur podróży.

Firma Amadeus stanie się oficjalnym, światowym dystrybutorem dwóch najbardziej efektywnych rozwiązań Cornerstone, pozwalających biurom podróży oszczędzać czas i pieniądze oraz podnieść jakość raportowania i obsługi rezerwacji. Decyzje o dostępności rozwiązań na poszczególnych rynkach będą podejmowane indywidualnie.

• Amadeus iBank – raporty Business Intelligence: rozwiązanie umożliwia tworzenie raportów pozwalających efektywnie zarządzać programem podróży z wykorzystaniem wszelkich informacji koniecznych do podejmowania przemyślanych decyzji biznesowych. Do najważniejszych funkcji należą: raportowanie oparte na danych rezerwacyjnych lub pobranych z systemu back-office (obsługa wszystkich najważniejszych systemów GDS), ponad 100 wstępnie zdefiniowanych raportów lub nieograniczona liczba raportów dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta, innowacyjny pulpit menedżera podróży lub bezpieczeństwa z wielowymiarowymi, dynamicznie aktualizowanymi widokami graficznymi obrazującymi np. wydatki na podróże, zarządzanie umowami z liniami lotniczymi, realizację polityki lotów czy zarządzanie dostawcami.

• Amadeus iQCX – zarządzanie rezerwacjami i automatyzacja procesów w biurach podróży: to hostowane rozwiązanie automatyzuje rutynowe prace wykonywane przez pracowników biura podróży, pozwalające im poświęcać więcej czasu na obsługę klientów, a jednocześnie podnosić ogólną jakość pracy. Do najważniejszych funkcji należą: kontrola i podwyższanie jakości rezerwacji w oparciu o zdefiniowane reguły biznesowe, przekazywanie szczegółowego planu podróży klientom końcowym za pomocą firmowanych przez biuro podróży wiadomości e-mail, automatyczne wystawianie biletów oraz usługi dodatkowe, takie jak zautomatyzowane zarządzanie listami oczekujących, optymalizacja taryf czy przydzielanie miejsc.

Michael Marx, dyrektor ds. klientów korporacyjnych w Lufthansa City Center, powiedział: – Jednym z kluczowych założeń strategii rozwoju Lufthansa City Center jest rozwijanie i wdrażanie własnej, elastycznej platformy technologicznej, którą można globalnie modyfikować zależnie od lokalnych potrzeb naszych klientów. Podstawowym wymaganiem jest zapewnienie wysoce efektywnego zarządzania podróżami służbowymi w międzynarodowych firmach. Z firmą Amadeus współpracujemy od wielu lat i stała się ona naszym strategicznym partnerem zarówno w zakresie GDS, jak i technologii. W 2010 roku zwróciliśmy się do firmy Cornerstone o pomoc we wdrożeniu aspektów naszej globalnej strategii rozwoju związanych z zarządzaniem danymi. Od samego początku dostrzegaliśmy naturalną synergię między tymi dwiema firmami, a po nawiązaniu przez nie współpracy jesteśmy jeszcze bardziej przekonani o słuszności naszego wyboru. Coraz więcej firm wybiera Lufthansa City Center na swojego partnera w efektywnym zarządzaniu podróżami, który dostarcza im rozwiązania dostosowane do konkretnych potrzeb. Cieszą nas nowe możliwości, które współpraca Amadeus i Cornerstone otwiera przed naszą firmą i – co ważniejsze – przed naszymi klientami.

W efekcie nawiązania współpracy klienci firmy Amadeus zyskają na całym świecie dostęp do spójnej oferty technologicznej, wspieranej przez globalną sieć Amadeus, co pozwoli im osiągnąć nowy poziom efektywności działania, zwiększyć produktywność oraz zapewnić lepszą obsługę klientom.

Albert Pozo, wiceprezes firmy Amadeus ds. międzynarodowych klientów biznesowych i podróży służbowych, komentuje: – Biura podróży specjalizujące się w podróżach służbowych oraz menedżerowie odpowiedzialni za organizację działów zajmujących się podróżami służbowymi powinni szybko wdrażać inteligentne rozwiązania, pozwalające usprawnić czasochłonne i generujące dodatkowe koszty manualne czynności związane z procesem zarządzania rezerwacjami. Muszą również zyskać dostęp do istotnych informacji, pozwalających zwiększyć efektywność zarządzania i oceny programów podróży służbowych. Cieszymy się, że dzięki współpracy z Cornerstone zyskaliśmy możliwość dostarczania rozwiązań, które skutecznie rozwiązują ten problem, co zapewni naszym klientom z całego świata wyjątkowe korzyści.

Mat Orrego, prezes i dyrektor generalny Cornerstone Information Systems, komentuje: – Globalny zasięg firmy Amadeus oraz jej pozycja technologicznego lidera branży turystycznej pozwoli nam o wiele lepiej zaspokajać potrzeby naszych międzynarodowych klientów. Dzięki możliwości skorzystania z sieci sprzedaży i serwisu firmy Amadeus, będziemy mogli skoncentrować się na doskonaleniu istniejących rozwiązań i tworzeniu nowych platform oraz aplikacji dla korporacyjnego rynku podróży służbowych.

***

iBank(tm) i iQCX(tm) są znakami towarowymi firmy Cornerstone Information Systems, użytymi w ramach licencji udzielonej firmie Amadeus. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Informacje o firmie Amadeus Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Informacje o firmie Cornerstone Cornerstone Information Systems to dostawca rozwiązań i usług, które pozwalają firmom zarządzającym podróżami, działom podróży służbowych, firmom zajmującym się technologiami na potrzeby turystyki, a także globalnym systemom dystrybucyjnym funkcjonować bardziej efektywnie i dochodowo. Założona w 1992 roku firma Cornerstone Information Systems jest przedsiębiorstwem prywatnym z siedzibą w Bloomington w stanie Indiana, oraz oddziałami w ośmiu krajach całego świata. Więcej informacji o firmie można znaleźć pod adresem www.ciswired.com lub kontaktując się z Alanem Mintonem, tel. +1 812 269-0014.

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska Vice Director Sigma International (Poland) LTD tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz Account Manager Dział Nowych Technologii Sigma International (Poland) LTD tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93 e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl www.sigma.com.pl